2023 – Konstpromenad i Mölndals Centrum

Text från Mölndals kommuns hemsida
”Konstpromenad
Utforska offentlig konst i Mölndal! Ta med dig mobilen på en promenad med stopp vid några av konstverken på stadens gator, torg och fasader.
Konstpromenaden upplever du bäst i webbläsaren i din mobil. Om din GPS är aktiverad så ser du var du själv befinner dig på kartan och det är lätt att hitta till de olika konstverken och utsiktspunkterna.
Du kan börja promenaden var du vill och göra nedslag vid så många platser som du själv önskar. Vill du upptäcka alla konstverk så sträcker sig promenaden från Jungfru¬platsen i väster till Kvarnby¬gatan, "Mölndals Kråka", i öster. Flest konstverk på den här promenaden hittar du i Mölndals innerstad.
Slingan runt Mölndals inner¬stad (orange på kartan) är unge¬fär 2,5 kilometer. Sträckan mot Jungfru¬platsen (svart på kartan) är cirka 500 meter och sträckan från innerstaden till Kvarnbyn (svart på kartan) är strax under en kilometer.”

Glada Medlemmar samlas för Konstpromenaden. av

Mobiltelefonerna kommer till användning för att läsa om varje konstverk. av

Ordföranden förbereder sig för att läsa om första konstverket. av

"Faesbiaergha" framför Mölndals Stadshus. Konstnär Roland Andersson. av