2024 ÅRSMÖTE MED KONSTNÄRSBESÖK

Torsdagen den 29 februari, klockan 18.30, BIFROSTKYRKAN, Lantbruksgatan 2, Mölndal. Årsmöte med besök av konstnär Ylva Junfelt.
Ylva junfelt:
”Jag är skulptör och bildkonstnär. Med min konst vill jag väcka tankar kring aktuella ämnen som exempelvis konflikt, klimat eller kvinnlighet – gärna med en blandning av allvar och humor.
Utgångspunkten är att människor i grunden är ganska lika och har samma behov, problem och drömmar. Jag vill att min konst ska skapa igenkänning och empati så att vi människor ska förstå varandra bättre och kunna kommunicera med varann.
Mina skulpturer är oftast kvinnliga figurer. De poserar inte för en betraktare utan är aktiva och uttrycker känslor. Jag skulpterar i gips, lera, lufttorkande lera, brons eller papier-maché och experimenterar gärna med olika material för att få fram rätt uttryck och känsla i mina figurer. I måleriet arbetar jag främst i olja och akryl.
Jag har min ateljé i centrala Göteborg och kombinerar den konstnärliga verksamheten med arbete inom kommunikation och layout.
Mitt skapande började med textil, foto och screentryck. Det ledde vidare till måleriet, som i sin tur inspirerade till att forma tredimensionellt och skulptera. Jag har arbetat med måleri och skulptur i ca 10 år.
Jag är född 1969 i Västervik men numera bosatt i Göteborg.”

Läs gärna mer på Ylvas hemsida Ylva Junfelt – Måleri och skulptur.

Ordförande hälsar välkomna. av

Förväntansfulla medlemmar! av

Konstnären Ylva Junfelt. av

Här kommer exempel på konstnärens verk. av