2023. Årsmöte med konstnärsbesök av Ronak Azeez.

Vi började med besök av Ronak Azeez. Hon är född 1970 i Kurdistan, Irak. Verksam som konstnär och bildlärare i Kerkuk, Irak 2005-2010, då hon också var ordförande för konstföreningen Dijla. 2011 flyttade hon till Sverige med sin familj och hon bor nu i Göteborg. Ronak Azeez fascineras av naturen. Hennes verk handlar ofta om mänskligheten som kämpar för sina rättigheter och människans kamp mot terror.
Utbildning: Kandidatexamen från College of Fine Art, University of Bagdad, Irak år 2000.
Utställningar: Ronak Azeez gjorde sin första separatutställning i Sverige 2014 under Hållbarhetsveckan i Mölndal.
Ronak har deltagit i flera utställningar till exempel i , Wien, Hanover, Paris, London, Göteborg.

Ett välbesökt Årsmöte. av

Ronak Azeez av

Ronak tackas av Thomas Edman av

Ronak tackade för sig! av