2024 Besök på River Side Galleri

Onsdagen den 10 april, klockan 18.30.
Vi besöker River City Galleri, Monsungatan 57, Eriksberg Göteborg.

”River City Galleri vill sprida konsten till en bred publik. Vår inriktning är framförallt samtida bildkonst (måleri, grafik, fotografi) men även skulptur och glaskonst. De konstnärer vi arbetar med har en konstnärlig erfarenhet bakom sig med såväl separatutställningar som samlingsutställningar.
Galleriet vill med konsten som medel verka för spännande möten och samtal. Det kan vara möten mellan enbart konstverk och betraktare, konst på arbetsplatsen, samtal mellan kollegor eller med kunder. Konst väcker känslor och reaktioner och är en kreativ kraft. Konst är en tillgång som har positiv inverkan på bl a trivsel.”
Läs mer på River City Galleri.

Vår ordförande presenterar vår förening. av

Vi hälsas välkomna av galleriägaren Monica Göransson. av

Monica berättar om sitt galleri och konstnärerna som ställer ut. av

Här kommer exempel på verk som fanns i galleriet. En stor och bred utställning. av